En dag tränar jag med Chrystella, den andra dagen med Amoranda en tredje med mig själv. Oj vad mycket träning jag får in helt plötsligt, ja jag har träningsvärk i princip hela kroppen. Härligt! Efter morgondagens pass väntar dock en träningsfri torsdag. Amen
Kategori: Fitness
Små små förändring
Så snabbt kroppar förändrar sig ändå. Inte jättemycket, men dock märkbart. Fem dagar i Paris har satt små små spår i kroppen och förutom att ryggen är stel (av våra lång-promenader samt av flygresan) så har magen och hakan bullat på sig av mat, vin och bröd. Men sånt ingår i mitt resande och jag accepterar det MEN är samtidigt villig att göra en motsatsrörelse. Nu kör vi!
I öronen en ny bok. Det är en kriminalroman av Hjorth/ Rosenfeldt vid namn ”Det fördolda”. Jag har inte hunnit mer än en tredjedel men jag gillar storyn och berättarrösten.
PS: Idag haglade det på mig på min morgonpromenad. Det var inte igår…
En ny vecka tar form
Måndag: En ny vecka tar form. Tobey har inspirerat mig att springa, peppen löd – du behöver inte springa fort, bara springa. Så 06:49 så tar jag mig upp på Inpuls löpband och på 7:an (om det nu säger dig något) så lunkar jag på i 20 minuter. Hela kroppen säger ”ja” och svetten lackar.
Jag är helt själv på salongen denna dag, alla andra är på semester. Det är lugnt, varmt och skönt och efter jobbet så kryper jag ner i min studio som jag har i källaren. Där är det kallt och skönt = 20 grader och min femte låt till nästa album sammanställs. ”A rosy hope” heter den. Klart man måste släng in lite rosa.

Återinträdet
Vi går i cykler. Periodvis så kör vi på som bara den för att i nästa säsong ligga i hängmattan. Amoranda (vår dotter) har tagit en gym-paus som varat nästan efter jul och jag har tålmodigt väntat ut henne. Idag är hon tillbaka och hon kör på som bara den. Nu ska vi bara hoppas att detta är början på en ny era och att hälsan och kraften åter få ta sin plats. Amen.
