Teatersällskapet strålar samman

”Teatersällskapet strålar samman” är namnet på lördagens tillställning. Ensemblen från ”Saint Valentin” (vår senaste show på Norrbottensteatern) är inbjuden till Jessique & Olophs stekheta trädgård för grill & häng.

Men någon är i Stavanger, Göteborg, Ystad etc etc så vår musa Claire kommer med som sällskap istället. Vi har med oss en älgstek som grillas och skratten är många. Tack fina vänner för denna sammanstrålning, men min lever orkade bara stanna tills 21:00 (det tar på krafterna med dessa sommarfester)

Musse fyller 25

Musse (bonusbarnet) fyller 25. Det är ju typ att fylla jämnt och det förtjänar ju att hyllas. Zeb bjuder ihop ett sällskap av Musses arbetskamrater och några andra som stått honom nära och bjuder på hämt-matsmiddag. Själv lagar jag en dessert. Det blir en vuxen-lyx-marängsviss med maränger som är vända i smält mörk-flingssalts-choklad innan de gräddas. Det blir även en jordgubbssås av färska jordgubbar som fått koka med mörk rom. Tjoho! Ja må du leva uti hundrade år!

Vid havsbrynet

Färden går till Hattudden där Zebs släkt samlats för dubbelkalas. Solen strålar och huset ligger vid havsbrynet + vattnet är varmt och lockar till åtskilliga bad. Så skönt! Alla hjälper till med att fixa både lunch och middag och det blir en sedvanlig grillmiddag med alla former av tillbehör.

Tack fina familjen för dagens fest!